9-12 | Úvod / Kýč a nevěcnost (1990) |
13-25 | Spor tří doktorů o dobro a krásu (1986) |
26-49 | Havlova filozofická hostina (1986) |
50-63 | Ricoeur u nás (1987) |
64-85 | Život disidentův jako „život v pravdě“? (1987) |
86-105 | Životní pohyb pravdy a život v pravdě u Jana Patočky (1987) |
106-120 | Obec otřesených, anebo postižených? (1987) |
121-124 | Válka doktorátů (1987) |
125-138 | Pohled na Václava Havla zdola (září 1989) |
139-140 | Srdce jako drdol (2003) |
| Přílohy: |
143-146 | Cassiův obličej aneb uragán v domácnosti (1990) |
147-150 | Pravidla a jejich půda (1990) |
151-155 | Ochota ke konfliktu včera a dnes (1990) |
| OPERNÍ HLÍDKA |
9-11 | Sváteční chvíle? (1983) |
12-13 | Prodaná nevěsta k zahájení Roku českého divadla (1983) |
14-15 | Brněnské překvapení (1983) |
16-20 | Wagnerovské oslavy (1983) |
21-25 | Pinkasovské zrubáto aneb Plnou parou vpřed (1983) |
26-28 | Z Prahy v 10.30 — za blízkostí (1983) |
29-35 | Pražské jaro (1983) |
36-43 | Znovuotevření n. p. Národní divadlo (1984) |
44-49 | Čtyři brněnské premiéry (1984) |
50-58 | Glosy operní (1984) |
59-67 | Chudák Smetana (1984) |
68-73 | Závažnost jedné operní novinky (1985) |
74-76 | Opera — další zklamání? (1985) |
77-80 | Dvě ansámblové premiéry (1986) |
81-83 | Trubadúr z klece vypuštěný (1986) |
84-88 | Obludný Holanďan (1986) |
89-92 | Rozhlasová opera na jevišti (1986) |
93-98 | Údiv vídeňských kritiků (1987) |
99-103 | Těla v opeře (1987) |
104-108 | Bída mladé gardy (1987) |
109-111 | Předběžná specifická příprava k poslední hodince (1987) |
112-114 | S Rigolettem na věčné časy aneb Kde vzali toho šaška (1988) |
115-118 | Dopisy čtenářů v koši nekončí (1988) |
119-121 | Soudruzi ze Slovenska nepřesvědčili (1988) |
122-124 | Berlínská opera v Praze (1988) |
125-128 | Velikonoční slavnosti v Praze (1989) |
129-130 | Bohové v opeře (1989) |
131-132 | Ve vídeňské opeře (1989) |
133-134 | Revoluce v Drážďanech aneb Jak zabít Lazebníka (1989) |
| PŘÍLOHY |
137-138 | Dva hraniční fenomény operního herectví (1991) |
139-143 | Don Giovanni jako fantom (1992) |
144-147 | Tři ženy z Karlína a nemožnost kontaktu (1992) |
148-151 | Úloha vějíře (2000) |
153-162 | Finále Růžového kavalíra jako Labutí jezero v jeskyni (2000) |
163-168 | Architektura Figarova svatba (2000) |
9-13 | K problému psychologické přítomnosti |
14-19 | Několik poznámek k psychologii paměti |
20-24 | Samozřejmost a ne-samozřejmost telepatických fenoménů |
25-29 | Dvě základní otázky teorie seberealizace |
30-36 | Psychologická teorie halucinace |
37-38 | Povaha psychologického výzkumu |
39-45 | Fenomenologie pudu |
46-52 | Projekce z fenomenologického hlediska |
53-62 | Úvod do psychopatologie tělesnosti a smyslových modalit |
63-74 | Fenomenologický přístup k výkladu snů |
75-79 | Strukturální pohled na rozmanitost psychoterapeutických škol |
80-85 | Porozumění snovým fenoménům |
86-88 | Typické snové fenomény |
89-100 | Fenomenologický přístup k lidské animalitě |
101-117 | Co je to normalita? |
118-130 | Fenomenologie sexuality |
131-135 | Psychopatologie stisku ruky |
136-145 | Možnosti a meze behaviorální psychoterapie |
146-156 | Myšlení a blud |
157-170 | Vzpomínka a životní historie |
| PŘEDNÁŠKY O ŽIVOTNÍ CESTĚ |
173-179 | První přednáška: Životní cesta |
180-190 | Druhá přednáška: Fenomenologický přístup k dětství |
191-199 | Třetí přednáška: Proměny intersubjektivity |
200-204 | Čtvrtá přednáška: Koluze a identita |
205-210 | Pátá přednáška: Zoufalství, odpovědnost a akceptace |
211-215 | Šestá přednáška: Práce a temný prazáklad |
216-221 | Sedmá přednáška: Zamilovanost a láska |
222-231 | Osmá přednáška: Osud a absolutno |
232-238 | Místo doslovu: Podniková slepota psychologického provozu |
9 | Předmluva |
11-32 | Fenomenologie pop-artu |
33-51 | Země jako živel a land-art |
53-63 | Happening jako vzpomínka |
65-98 | Body-art: paradigma proměn v současném umění |
99-114 | Technické rysy současného umění |
115-124 | Setkání s akčními umělci |
125-142 | Mýtus: chvíle s těžkou dobou |
143-154 | Holá přítomnost (prolegomena k performanci) |
155-161 | Dokumentované umění |
163-168 | Šílenství a fotografie |
169-186 | Nemožné umění |
187-210 | Proměna plastičnosti |
211-230 | Otázky konceptuálnímu umění |
231-240 | Vztah kritiky ke konceptuálnímu umění |
241-246 | Obraz a zjevnost |
247-254 | Oživená kamera |
255-260 | Památka je dokument? |
261-269 | Socha a hmat |
271-280 | Kniha objektem? |
281-288 | Antidiskotéka a temný prazáklad |
289-306 | Může se stát psychologie uměleckým dílem? |
307-312 | Železnice a věc umění (z větší studie o železnici) |
313-322 | Opakování v umění a umění jako opakování |
323-326 | Závěr |
327-335 | Místo doslovu: Dvě letenky |
9-28 | Fenomén, jev a originál |
29-55 | Na cestě ke kosmologickému založení vědy |
56-66 | Cesty k bytí a fenomenologie. K otázce životnosti fenomenologické filozofie v naší současné situaci |
67-73 | Vzpomínky na profesora Jana Patočku (červen a prosinec 1978) |
74-85 | Filozofie evropanství Jana Patočky jako metafyzika pohybu |
86-92 | Negativní platonismus Jana Patočky |
93-107 | Lidský život a lidská existence jako pohyb u Jana Patočky |
108-125 | Třetí životní pohyb u Jana Patočky jako problém intersubjektivity |
126-136 | Patočkova topologie přirozeného světa |
137-151 | Patočkova fenomenologie ducha v kontextu Pražského filosofického kroužku |
152-159 | Patočkův nejvlastnější přínos filozofii |
160-165 | Jan Patočka a věc fenomenologie |
7 | Předmluva (28. 4. 2011) |
| I. |
11-20 | Nad druhým číslem PARAFU (1986) |
21-31 | Fidelius laudans aneb ztráta soudnosti (1986) |
33-37 | K poznámce redaktora PARAFU (1987) |
39-50 | Revuální oslava (1987) |
51-53 | Exilový trpaslík (1988) |
55-67 | „Ať žije fasáda!“ (1988) |
69-75 | Palouš Martin čtenářem (1989) |
77-79 | Číst, či nečíst? (1990) |
| II. |
83-84 | Vítězství vzdělání (1991) |
85-91 | Jak jsem byl propouštěn ze zaměstnání (1993) |
93-95 | Proč jsem byl propuštěn (1992) |
97 | Žádní motýlci (1993) |
99-100 | Omluva jako výsměch (1993) |
| III. |
103-105 | Pavarotti české filozofie (1997) |
107-112 | Filozof a podezdívka. Bezpředmětné myšlení Ladislava Hejdánka (2000) |
113-119 | Bez interpretace není myšlení (1997) |
121-128 | Svatý František (1997) |
129-133 | Mouka a počátky řecké filozofie (1997) |
| IV. |
137-141 | Ve světě potenciálních zlodějů: výzkum či vývoj? Příspěvek k situaci české filozofie pravého i levého středu (1997) |
143-144 | Zvláštní kuřák (1997) |
145-151 | Rozpaky nad uvozovkami (1997) |
153-158 | Jan Sokol zabil příliš mnoho much jednou ranou (1997) |
159-163 | Nižšími průmyslovkami ke slasti (1998) |
165-166 | Doupě latinářů (2000) |
| V. |
169-173 | Máte již svou maringotku? Poznámka k blížící se volbě prezidenta republiky (1998) |
175-177 | Jak se chovat při sledování novoročního projevu (1999) |
179-182 | Milý podvečer. Zpráva z uvedení Spisů Václava Havla (1999) |
183-184 | Jan Patočka (1998) |
185-186 | Egon Bondy sedmdesátiletý (2000) |
187-195 | „Miluji Beethovena, ačkoli jsem pouhý geolog“ — Nad dvěma knihami geologa Jiřího Krupičky, čerstvého nositele Ceny PEN klubu za celoživotní dílo (2000) |
| VI. |
199-204 | Svatojánské putování. Důležitý dokument k počátkům kýčovitého myšlení (2000) |
205-208 | Česká filozofie a její doba diamantová (2008) |
209-210 | Doslov (3. 5. 2010) |
9-22 | I. Dokončení stvoření (2. 10. 2013) |
23-32 | II. Opera cestou ke světu (9. 10. 2013) |
33-44 | III. Pro Wittgensteinovo potěšení: Prodaná nevěsta (16. 10. 2013) |
45-59 | IV. Opera přivádí ke stání, ale Nataša leží (23. 10. 2013) |
59-67 | V. První operní chapadlový zákon (30. 10. 2013) |
69-74 | VI. Druhý operní chapadlový zákon (6. 11. 2013) |
75-83 | VII. Šepot jako objetí (20. 11. 2013) |
85-91 | VIII. Třetí a čtvrtý operní chapadlový zákon (27. 11. 2013) |
93-97 | IX. Dvojí provedení Kočičího duetu (4. 12. 2013) |
97-106 | X. Patero KDYBY (11. 12. 2013) |